قدرت عتماد به نفس 2
 
تالار بزرگ معماری
پاورپوینت جزوات برترین استادان معماری ایران، آموزش راندو و نرم افزارهای معماری ،پایان نامه و پروژه های معماری
 
 

اندیشه های خود را کنترل کنید

شما می توانید انتخاب کنید که چه اندیشه هایی را به ذهن خود راه دهید. می توانید به جای اندیشه های منفی و مخرب، اندیشه های مثبت و سازنده را به ذهن خود راه دهید.

روانشناسان به این روش کنترل شناختی می گویند. کنترل شناختی صرفاً بدین معناست که اندیشه های خود را کنترل کنید، افکار مثبت را به ذهن خود راه دهید، و پیام های مثبت به خود بفرستید تا این پیام ها تبدیل به پاسخ های اتوماتیک در زندگی شما شوند.

صحبت مثبت با خود

اولین نکته ای که باید رعایت کنید این است که با خود مثبت حرف بزنید. نام دیگر این طرز صحبت تأکیدات مثبت است. روش گفتگوی شما با خودتان تأثیری فراوان بر اندیشه و احساس دارد. بسیاری از پژوهشگران و از جمله دکتر مارتین سلیگمن استاد سابق دانشگاه پنسیلوانیا به این نتیجه رسیده اند که زنان ومردان موفق به شکلی متفاوت از زنان و مردان عادی یا ناموفق با خود سخن می گویند.

اصولاً طرز صحبت شما با خود آهنگ زندگی احساسی شما را مشخص می کند. شما با توجه به آنچه خود می گویید شاد یا غمگین و مثبت یا منفی می شوید. مهم است که حوادث را برای خود چگونه تعبیر و تفسیر کنید. برای مثال، اگر در ترافیک گیر کرده اید و بعد به ذهنتان می رسد که کسی جلوی شما پیچیده است چه راننده ی بدی است، واکنشی نشان می دهید که اگر فکر می کردید راننده خاطی در گیر مشکلی است ویا ممکن است دیرش شده باشد، آن واکنش را نشان نمی دادید. فرض را بر این بگذارید که هر حادثه ای که اتفاق می افتد برای این است که به شما درسی بدهد، درست همان طور که یک بدبین گمان می کند هر حادثه ای که اتفاق می افتد توطئه ای علیه اوست.

انتظارات مثبت داشته باشید

قانون انتظارات می گوید آنچه که با اعتماد و اطمینان انتظارش را داشته باشید، صورت خارجی پیدا می کند . وقتی نگرش انتظارات مثبت را در خود ایجاد کنید به انسانی خوش بین تر و با نشاط تر تبدیل می شوید. هر اتفاقی که بیفتد آن را به شکل مثبت و به بهترین شکل ممکن تعبیر و تفسیر می کنید. در کتاب مشهور " بیندیشید و ثروتمند شوید" ناپلئون هیل می نویسد که یکی از جنبه های موفق ترین زنان و مردان آمریکایی این است که آن ها همیشه به دنبال فرصت مناسب هستند تا از بدبیاری ها و مشکلات به سود خود بهره برداری کنند. به خاطر قانون جایگزینی، اگر در هر مشکلی دنبال جنبه های مناسب بگردید ذهنتان مثبت باقی می ماند و بهترین عملکرد خود را خواهید داشت.

با خود مثبت حرف بزنید

افکار و احساسات خود را کنترل کنید

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تالار بزرگ معماری و آدرس talarememary.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 117
بازدید کل : 31453
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1